Fortsätt till huvudinnehåll

Idag då

Det fanns ju snö, och arvsmassorna har varsin snowracer, så planen var att komma iväg tidigt till ett friluftsområde för lite åk. 
Meeeen, vi var inte tidiga nog, pulkabacken var lite för befolkad tyckte vi. Så istället tog vi en 8 kilometer promenad i skogen. Där var det mest så här:

Alltså, kolla:
Så härligt, förutom hetsiga skidåkare som tolkade "Motionsspår" som "Endast skidspår". När de allra hetsigaste drog förbi hade man en överväldigande känsla av att vara i vägen som fräckt gick där de skulle fram. Å andra sidan åkte de mindre hetsiga så här:
Så de tog ju upp hela vägen, retade säkert livet ur de skidåkare som försökte frammana sin inre Gunde Svan. 

Lunch åt vi inne i skogen.
När vi kom tillbaka efter 2,5 timmar såg det ut så här:

Och parkeringen var kaos med en lång kö som ringlade sig fram:
Har nog aldrig sett så mycket folk där, inte ens en varm sommardag mitt i semestern. 

Hemma slutförde jag arvsmassornas önskemål om att fixa till deras rum lite. De fick peka på bilder för inspiration och jag gjorde mitt bästa med det vi hade hemma.
Pyret vill ha stramt och lite tonårsstil:
Polarn hade önskemål om lite gammaldags, ombonat och färgstarkt.
Efter en tidigare ommöblering ordnade jag en ny tavelvägg i vardagsrummet.
(Ja, jag rätade ut tavlorna så att de satt rakt sen.)

Sovrummet blev lite gammaldags.
Nu har jag slut på projekt, det är ju vansinnigt tråkigt. Tur att jag har många pussel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.