Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens katt

En fluffboll som gör det fluffbollar gör bäst; hårar ner kläder.
Hon har så sjukt mycket päls just nu, kommer bli jätteroligt när hon ska fälla den till våren.

Vår andra fluffboll har känts lite hängig, så hon ska till veterinären på torsdag.
Jag är lite orolig.

På tal om något helt annat;
Så himla god middag idag!

Spenat- och riccottapaj. Till den var det en rödkålssallad med valnötter och äpplen.
Fast egentligen så är det inte helt på tal om något annat, för är jag är orolig så (tröst)äter jag.

Dagens aktivitet.
Livet i den här fasen handlar väl mest om upprepning, så det skiljer sig inte så mycket från igår.

Skillnaden är att jag är så dålig på att vara high-tec så mätningarna är lite skeva idag.
Till exempel, promenaden till jobbet stämmer i kilometer, men den tog inte 55 minuter. Jag träffade en kollega när jag kom fram och vi började prata, så jag glömde bort att stänga av klockan.
När jag skulle gå hem så glömde jag sätta på klockan, så den visar en kilometer för lite.
När jag gick för att hämta arvsmassorna stötte jag på deras kompisars mamma som skrev och avslöjade igår att hon väntar tvillingar (!!), så jag glömde stänga av klockan igen.
Men det korta passet på Crosstrainern stämmer! Och jag avrundade med lite stretch/yoga. 
Men det här visar kanske att det är lite så att dessa teknikprylar är bortkastade på mig, jag har ju inte koll. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.