Fortsätt till huvudinnehåll

Värt ett försök.

Jag har känt av pollen tidigare, när det har varit såna där hysteriska år, både i form av pollenmängder och stress. Men alltså bara känt av, inte lidit av.
Sen körde jag en klassiker och fick barn.
Nu vet jag inte om jag fick problem redan efter Pyrets ankomst, eftersom den våren är en dimma av skrik och kamp för att inte bli helt galen. Men efter Polarn, Oh Yes. 
Jag märkte det förra året, ögonen kliade, näsan bråkade, huvudet kändes som fullt av sockervadd och trötthet blev värre än vanligt (för det är tydligen möjligt). Så jag gick till Apoteket och köpte medicin. Som inte hjälpte.
I år är besvären värre. I år lider jag av det. Jag mår skit. Så nu provar jag den här igen och håller tummarna för att mer besvär kommer betyda att medicinen hjälper den här gången. För magiskt tänkande är min favorit gren inom psykologi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: