Fortsätt till huvudinnehåll

Tick Tack.

"Mamma, någon har kastat den där, det får man inte!!" (En liten kartongbit)

"Nä, det har du rätt i, sådana ska man kasta i papperskorgen."

"Ja, för annars kan någon göra illa sig på den!"

??? "Ähhhh, just det..."

"Vet du mamma? Då kan jag ta upp den och kasta den i papperskorgen, för man ska hjälpa till att hålla rent!"

(Åh fy fan) "Det var snällt av dig hjärtat, gör det du."

"Åh! Får jag det?! Får jag gå och hämta den och kasta den?! Får jag hjälpa till?!"

"Såklart du får, mamma väntar här."

När man egentligen inte har tid, för att man skulle varit på förskolan för en kvart sedan och båda barnen vill "köra" (läs mamma och pappa puttar och bär) sina sparkcyklar. Men man inser att den pedagogiska vinsten är för stor för att man kan strunta i den.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: