Fortsätt till huvudinnehåll

Önskelista.

Först hette det:
"Mamma, när ska vi skaffa en ny katt? Kan vi inte skaffa en ny katt? Jag vill ha en kissekatt."

Sen började plötsligt:
"Åh, jag vill ha en hundvalp mamma! Kan vi inte skaffa en hundvalp? Får jag en hundvalp?"

Sen frågade hon:

"Mamma, har jag en storasyster?"

"Nej, du är en storasyster."

"Kan jag få en storasyster?"

"Nej det går inte, du kommer liksom alltid vara störst."

"Hmmm. Kan jag får en till syster då?"

Hell no! Uh Uh! Icke sa nicke. Nope. Inte en chans.

"Nej hjärtat det går inte."

Jag fattar hennes strategi. Steg för steg låter en förfrågan om en katt inte så himla stor.
Det är det jag har sagt sen hon började prata, hon kommer bli förhandlare för någon stor organisation när hon växer upp. För hon har imponerande skillz på området.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: