Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens utvecklings rapport.

Inte nog med att de fick varsin Frost-sparkcykel, nu har de fått varsin Bamse-cykelhjälm.
Lyckan är total.

Pyret är för övrigt inne i en engelsk period. Hon vill räkna på engelska och hon vill säga alla färger på engelska; "Jag vill ha en bluuu, eller vänta, en greeeeen".
Sen är det ju inte alltid helt hundra, som att:
"På svenska heter det hund mamma, men på engelska heter det puppy."
"Ja, älskling, på engelska heter hund-valp- puppy! Och bara "hund" som i en vuxen hund, det heter dog."
"Jahaaa!"
Vid lunch fick jag veta att:
"Mamma, rita heter rita på svenska, men på engelska heter det rejta."
Hon pratar liksom engelska som en tvärtom - svenska kocken i Mupparna, det är helt underbart.

Polarn gör exakt likadant, fast med snäppet lägre resultat, eftersom hon gör ALLT exakt som Pyret. 

Men mest av allt låter de, båda två, h.e.l.a.  t.i.d.e.n.
De pratar, skriker och sjunger, fast inte med varandra eller samma sång, åh nej. Pyret pratar med sig själv medan Polarn sjunger "Ja må hon leva" med full kraft. Polarn snackar med något mjukisdjur samtidigt som Pyret sjunger en påhittad sång. Eller så skriker de åt varandra för någon ny oförrätt. 

Jag önskar mig en stunds tystnad, så vi går ut med sparkcyklarna en stund.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: