Fortsätt till huvudinnehåll

En dag i plugghästens liv.

Dagen:

Jag skickade iväg barn och make, tog en dusch och åt jag en frukost bestående av havregrynsgröt med rivet äpple och kanel.
Sen tog jag tag i det här:

3000 ord om kvalitativa forskningsmetoder. Det spekulerades i att 3000 ord skulle motsvara 3-4 sidor. Bah humbug! Jag är inne på sida 7.

Jag tog paus för lunch

En sallad med grönsaker, fetaost, valnötter och lite honung. Jag försöker ta hand om kroppen som inte vill längre.

Efter mer filande på de där 3000 orden filade jag lite på fakta jag ska kunna till lektionen min grupp ska hålla nästa vecka.

Det gjorde att jag behövde en av dagens totalt fyra sådana här

Sen började jag riva i var bland den här högen

jag har läst om Sveriges utveckling mot en individualistisk samhällsstruktur. Jag och pluggkompisen behöver hitta det till vårt forsknings PM. Jag hittade det inte.

Jag försökte mörda min telefon när den påminde mig om att vara mer aktiv. Alltså hetsplugg gör att man rör sig minimalt, Samsung behöver inte påminna mig om det.

Dagen avslutades på sedvanligt vis med utfodring och tvagning av arvsmassor, självklart mellan världskrig och allmänna nervsammanbrott.

Imorgon upprepas proceduren.

Livet är så spännande just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: