Fortsätt till huvudinnehåll

Vardags äventyr.

Att åka in till stan med barnvagn är ett äventyr.
Man ska ta sig förbi de där människorna som jag står still snabbare än de går. Man ska undvika att köra på de som genar framför vagnen. Man ska ta sig över kanter och genom trånga passager. Man ska åka pisshiss, som det bara finns en av till alla barnvagnar, rullatorer och  rullstolar. Man ska inte dö av irritation och svett.
Idag blev dock äventyret än mer spännande då det rullade in ett gammalt tåg på perrongen, ett sånt med trappsteg. Suck. Fast både på och av hjälpte snälla främlingar till att lyfta vagnen. Jag blev så rörd att jag nästan började böla.
Livet innehåller rätt banala äventyr nu för tiden, när jag tänker efter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: