Fortsätt till huvudinnehåll

Stolthetsfaktor 2000.

Utvecklingsrapport:
Igår gjorde vår Speedy sina första riktiga kryp-steg!
Under den vanliga stå-på-alla-fyra-och-gunga-fram-och-tillbaka så fördes plötsligt höger knä fram, sen höger hand, sen vänster hand, sen vänster knä, sen gjorde hon som Anja Pärson och dök ner i "sälen".
Dessutom lärde hon sig att ta en snuttefilt som hon drar upp och ner för ansiktet till mammas glada "tittut!"
Hennes nya hobby är att stå bredvid mig i soffan, hålla i sig i min utsträckta arm och sätta sig på huk, resa sig, sätta sig på huk, resa sig, sätta sig på huk, resa sig. Ibland avbryter hon och försöker ta ett zombie-bett ur min axel eller pilla bort min tatuering innan hon fortsätter med sin gymnastik.
Hon har fått in en förfinad teknik i babysittern som gör att hon gungar så vansinnigt att jag nästan förväntar mig att se henne flyga ur den som en raket.
Lekt med fötterna har hon gjort länge, likaså stoppat in stortån i munnen, men nu ägnar hon långa stunder åt att suga livet ur den.
Nya ljud dyker upp, ofta kombinerade i långa konversationer (hon förhandlar väl om de där julklapparna som vanligt).
Nu väntar vi på riktigt kryp, tänder och sovahelanatten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: