Fortsätt till huvudinnehåll

Little miss sunshine.

Pyret rullades in på BVC tidigt denna morgon för ännu lite mer barnmisshadel (vaccination).
Med tanke på att hon sedan förra gången har blivit mer rörlig, fått bättre uppfattning om världen och, om möjligt, blivit ännu mer bestämd så tänkte jag att den här gången skulle bli flera resor värre än förra gångens fullskalig panik.
Det kändes tråkigt med tanke på att hon har varit ett under av glada miner i ett par dagar.
Sisådär trettio minuter senare lämnade två förvånade päron mottagningen.
Pyret skrek självklart men efter några krokodiltårar och spanande på personer utanför fönstret så var hon nöjd igen.
What?
Vi kunde spontant ta en tripp in till söder för att promenera, äta lunch och njuta av solen efteråt.
What?
Hon somnade snabbt och smärtfritt på eftermiddagen.
What?
Det verkar vara hennes plan hela tiden, att hålla oss lagom förvånade och chockskadade.
Nåväl, jag är nöjd.
Jag är också nöjd med att ha en BVC-ssk som förstår hur pyret fungerar och vilka utmaningar hon medför. Att hon medför vissa utmaningar och att hon inte riktigt följer mallen för bebisar. Lite pepp och förståelse behövs när man har fått en inneboende som rusar genom livet som Energizer bunny på ravefest.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: