Fortsätt till huvudinnehåll

Oavbrutet

Polarn vaknade klockan 6:00 imorse. Med undantag för den timme vid 7 där jag värmde upp, var ute och sprang, stretchade och duschade så har hon pratat oavbrutet om den framtida ödlan fram till läggdags vid 20:00.
Hon pratade om vilken ödla som var finast under hela frukosten.
Hon ringde kompisen och berättade att om typ ett år kommer hon ha en ödla.
Hon visade vilka tillbehör ödlan kommer få.
Hon berättade vad som var bäst med att ha en ödla, medan vi tog en promenad.
Hon ägnade eftermiddagen åt att rensa ut en hel IKEA-kasse full med prylar för att göra plats åt det terrarium hon kommer behöva. 
Det enda den lilla damen inte gjort är att läsa på om hur man tar hand om en ögonfransgecko. Vilket liksom känns som om det borde vara steg ett.
Wikipedia bild.

Tillbehör hon ämnar skaffa.

Jag är nöjd med att hon förstår att hon inte kommer få en ödla imorgon, men undrar om jag kommer klara mig undan detta utan att få ett hål i huvudet av det oavbrutna pratandet. Å andra sidan är det bara dag två i att sköta de husdjur vi har.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: