Fortsätt till huvudinnehåll

Distraherad

En ledig dag, jag vaknade klockan 4, det kändes lite ledsamt. En hel dag låg framför oss och vi bestämde att vi skulle åka in till staden, för att ha något för oss och om möjligt hitta en lunch.
Så ringde papsen när vi var på stan och berättade att lilla mamsen hämtats av ambulans och var på sjukhus. Förkylningen, eller influensan, eller vad det nu var, hade nog påverkat lungorna.
Jag behövde distrahera mig lite, så jag köpte plötsligt garn till en tröja jag vill, men aldrig kommer hinna, virka.
Arvsmassorna blev distraherade av att få gå på buffé på Pizza hut. Inte för att det var mitt första val, för jag är inte direkt sugen på mer pizza, men de tycker att det är fantastiskt. Gör det som funkar var kanske ledordet idag. 

Vi fick lite promenad i det charmiga höstvädret så att det kändes värt att gå hem och "vila", om man menar plocka disk, få undan saker efter arvsmassornas ommöbleringar och borsta Gammelkatt som att "vila". 

Mellan plockandet lyckades jag motivera arvsmassorna att åka iväg på träning till kvällen, det har varit trögt ett tag. Inte för att jag har något emot att hänga med Arvsmassorna, men det kan ju vara fint att få några tillfällen att andas. Framförallt behöver barn den rutin, rörelse och gemenskap som träning innebär. Och jag vill ibland träna ifred.

Papsen ringde igen just som Arvsmassorna åkt, och berättade att lilla mamsen skulle bli kvar på sjukhus ett tag, för hon hade Covid. Fortfarande så himla märklig sjukdom som kan göra fullvaccinerade personer så sjuka. Den frustrationen tog jag ut i ett styrkepass.

Och njöt av lite egentid med Lillfjant.

Så har en semesterdag kommit och gått, typ.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: