Fortsätt till huvudinnehåll

Bortblåst

Pyret hämtades av sin pappa på morgonen, för jag hade bestämt träff med mammakompisen. Fina kollegan och vännen fyller jämt på måndag, och jag hade hittat den bästa presenten till stickfantasten.
Butiken Litet nystan hade bedårande örhängen men också söta broscher.
En alldeles underbar butik som hade allt man kan behöva för att sticka och virka. Jag önskar att jag bodde i den butiken, eller hade en sommarstuga som såg ut så. Om jag bara hade tid och ro till alla tänkta projekt. 

Så jag hade en fantastisk anledning att spendera hela dagen på söder med mammakompisen. Mellan stormvinden och snålblåsten hann vi titta på bondens marknad och i roliga butiker, men självklart både äta lunch och fika.
Fiket hade bästa toaskylten:
Vi var ju gäster så vi behövde inte sjunga, men jag hade lätt dragit ett skämt eller dansat för att få låna en toalett på ett fik.

Pyret ville sova hemma så kvällen spenderade jag med henne. Jag har inte lyckats lista ut varför hon inte vill vara hos sin pappa men får ytterligare en chans imorgon, för då vill hon vara här även på dagen. Hon är som ett litet nystan som jag försöker reda ut, det är inte det lättaste. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: