Fortsätt till huvudinnehåll

Ledig, semester, avkoppling

Jag föredrar att inleda ledighet med att få undan Att göra - saker. Jag får liksom ingen ro om jag är omgiven av en massa "borden". Så idag släpade jag en svintung kasse full av Polarns bortvalda saker till secondhandbutiken, tvättade tre maskiner tvätt, dammsög där robotdammsugaren inte kommer åt och torkade golven. Däremellan ordnade jag med måltider till arvsmassorna. 

Jag har lovat mig själv att inte laga mat den övriga "lediga" tiden, för jag har "semester". Alla andra planer för att få vara lite "ledig" har okullkastats, så det kommer ju mest handla om att servera Höstlov till arvsmassorna, men maten kan jag väl ändå få slippa servera. Plocka undan, tjata, och försöka underhålla kommer vara jobbet annars.
Som när Pyret drog iväg på kalas på eftermiddagen och Polarn ville spela spel, tills någon av oss vunnit 5 gånger. 
Så vi spelade:
Tenzi
Trollkarlens hemlighet
Uno
Vampyrjakten
Dobber
Exploding kittens
Vildkatten
Tenzi, igen.
Jag bad att vi avslutade när det stod 4 lika, jag var helt slut.

Det var ju trist att vi inte var ute och njöt av det fina höstvädret med solsken och allt, för sånt verkar det ju inte bli mycket av under resten av lovet. Jag tror att jag hade behövt tanka energi för att orka med all denna "ledighet". Typ som Lillfjant gör.
Istället får jag stå ut till jag är tillbaka på jobbet och ska ha samtal med cheferna om hur min för höga arbetsbörda kan minskas. På jobbet finns det ju i alla fall någon som bevakar sådant.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: