Fortsätt till huvudinnehåll

Organiserat kaos

Polarn hade bjudit in kompisar på fredagsmys, så efter skolan dundrade 4 taggade 9-åringar in. Eller dundrade är väl överdrivet:
För skorna ställdes i prydlig rad och kläder hängdes upp.
Väskor, mössor och vantar grupperades på ett överskådligt sätt. Allt utan att jag sa något om det, eller att Polarn instruerade sällskapet.

Jag och Pyret gick och köpte pizza till tjejgänget, de åt själva i köket under stoj och stim, men utan kladd och stök. Pyret och jag höll oss i vardagsrummet. 
Efter maten försvann de in i Polarns rum med en påse chips, för att stundtals leverera så hög volym att jag och Pyret hade svårt att höra tv:n. Pyret var måttligt road. 

Hämtning av barn skedde klockan 20.00. Medan jag öppnade för utsedd hämtare så ägnade sig uppenbarligen gänget åt att plocka undan. För jag tittade in till dem emellanåt under kvällen och då var halva inventariet utplockat till beskådan. Men när jag kikade in när de lämnade rummet var allt undanplockat, och till och med sängen var bäddad. 

Då känns 5 timmar av fnitter, skrik och bus värdigt Sweden rock som helt värt det. Jag fick en galet nöjd arvsmassa (och en mer irriterad arvsmassa) till priset av att hämta pizza, blanda saft och plocka undan 2 tomma chipspåsar. 
Och kanske lite mer tinnitus och en förvirrad Lillfjant, för hon uppskattade icke sällskapet, trots att de var dunderförtjusta i henne. 
Nu somnade alla på en minut, jag känner att jag kan slå det. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.