Fortsätt till huvudinnehåll

Jag vet vad en snippa är

Kära domare, hur i hela friden ska en flicka göra rätt?

Om hon använder ordet snippa så pratar hon som ett barn i sin ålder, men då kanske ni inte kan vara säker på vad hon menar med snippa, pratar hon verkligen om det kvinnliga könsorganets alla delar då? Kanske menas något annat för i förhöret blev det lite otydligt menar ni. Ingen hade ju verkligen undersökt vad en 10 åring menar med ordet snippa. Nä, inte ens ni hade ju gjort det utan lutade er mot att den som förhörde inte undersökt saken tillräckligt, tyckte ni. Eller så kanske ordet tappade betydelse för den som förhörde eftersom beskrivningen var en hand innanför en trosa, då behövs kanske inte ordet snippa så mycket. Det är ju lite pinsamt för er egentligen, nu när det framkommer att typ alla andra vet vad en snippa är, att det är så självklart för alla. Nu sitter era namn för evigt i pränt på att ni inte vet vad en snippa är. 

Jag utgår ifrån att hade en 10 åring använt en något mer, vad ska vi kalla det,  gammaldags benämning så hade ni bedömt att hon var sexuellt avancerad för sin ålder, kanske till och med lite grov och inte alls så mycket fin flicka som man ska vara. För uppenbarligen går man ganska långt för att slippa vrida och vända på vad en man menar när han har sin hand innanför en 10 årings trosor. Kan det ha en lika bred förklaring som domarna verkar tro att en 10 åring har för ordet snippa? 

Nu vet jag att ordet för det kvinnliga könsorganen länge varit knepigt, inget man vill prata om, orden ligger inte rätt i munnen liksom, de känns lite ofint. Inte så lätt för gubbar att veta dess funktion heller misstänker jag. En generationsgrej kanske. 
Men. Snippa är ändå rätt vedertaget ord nu. 
Om det var svårt att förstå vad ordet snippa betyder och ni inte hade kompetensen att googla och hitta en bättre förklaring än ni lyckades gräva fram (man kan våga fråga om hjälp för att googla, om man är lite för gammal för sånt), så hade ni kunnat leka Jepordy och ringt en vän. Men spela inte spel med en 10 årig flickas liv och framtid. Och framförallt, sluta leta efter ursäkter till förövare. 

En hand var där den inte ska vara, oavsett vad en 10 åring har för ordförråd. Skyll inte på förhöret, skyll inte på flickan, skyll på den som styrde handen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.