Fortsätt till huvudinnehåll

Så fort

En hel ledig dag. Vad i hela friden gör man med en sådan? Först tänkte jag vara lite effektiv och städa och tvätta, men jag hejdade mig och tänkte att jag för en enda gång inte skulle göra sådant på en ledig dag. Så då gick jag ut och provade skor som en prins som letar efter Askungen. 

Jag vill ha kängor som är varma och vattentåliga, med bra grepp vid halka och som är mjuka och promenadvänliga. Jag kan inte ha typiska vandringskängor för de är i och för sig gjorda för promenad, men inte i rask takt. Jag har köpt några mjukare kängor, men de är inte varma. Jag har köpt kängor som är mjuka och varma, men som är hala som skridskor. Ska det vara så här svårt?
Efter att ha provar skor i tre affärer föll valet på dessa från Okaki idag:
Vi får väl se hur de klarar utmaningen.

De drog jag på mig senare, när jag efter att ha suttit och stickat resten av dagen, åkte för att möta upp kollegorna och gå på julbord.
Ett alldeles klassiskt julbord på Radisson Blu vid Stockholm Waterfront.
Det var så gott! Och trevligt! Gott och trevligt! 
Efterrättsbordet var som att komma till himmelriket.
Man fick ju lov att välja, även om man ville välja allt. För att underlätta valde jag och kollegan olika så att vi kunde dela med varandra och därmed smaka på mer. Chefen tittade på mig och sa: "Titta, nu är B.o.B. alldeles lycklig!" och vad kan jag säga, hon känner mig väl. Jag borde ta med arvsmassorna dit, de skulle också bli lyckliga.

Jag kan väl säga att det känns konstigt att ha spenderat en helt ledig dag med att inte göra så mycket. Det ger mig lite dåligt samvete, men det var nog precis vad som var rätt när jag tänker efter. Det var efterrätt (efter-rätt).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.