Fortsätt till huvudinnehåll

Julen alltså

Polarn sa idag:
"Jag har hört att julen liksom betyder mindre ju äldre man blir, det kan väl inte stämma?"
Ähhhh, joooo, typ.
Kanske är det hetsen över julklappar som känns mossig, eller maten som känns lite tjatig, eller att det är så mycket förberedelse sen är det över på några timmar. Kanske är det för att det blir en annorlunda jul i år.

Jag fick i alla fall njuta av vackert väder en stund.
Som en liten skog av iskristaller, naturen levererar ändå. 

Men sen gick ett glas sönder så jag skar mig och jag brände mig på ugnen.
Det känns som en bra sammanfattning av den här dagen, det är rätt skönt att den är över. Kanske finns det mer ork och energi nästa år, för det är väl det som är bra med julen, den kommer igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.