Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens film

Polarn berättade att de hade visat någon film på fritids som var så bra, men som de inte hade hunnit titta klart. Jag visste precis vilken hon beskrev, så vi inledde morgonen med den; 
Glasblåsarens barn 
Helt fantastisk.
Nu är dessutom min bokhylla i Storytel fulladdad för framtida kvällars godnattsagor:
Arvsmassorna ska få kliva djupare in i Maria Gripes fantastiska värld, och jag ska få värsta nostalgitrippen. 
Jag glömmer aldrig bibliotekarien på grundskolan som hjälpte mig när alla i klassen skulle låna varsin bok, och jag inte riktigt hittade något i min smak. Hon frågade vad jag läste hemma och jag hade redan gett mig på Stephen King. Då tipsade hon om Tordyveln flyger i skymningen. Hon valde så bra. Men jag tänker börja med att ge arvsmassorna Pappa Pellerins dotter, första boken jag läste när jag var med i någon variant på barnens bokklubb. Jag minns berättelsen som så fin och gripande. 

Alltid så mycket böcker, så lite tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.