Fortsätt till huvudinnehåll

Vad gör man en lördag?

Självklart börjar man dagen så här:
Vi dukar upp hela bordet med frukost.
Jag ägnade annars större delen av dagen åt att plantera tomatplantor och palettbladsskott. Väldigt oklart var jag ska få plats med allt.

Vad som återstod av dagen ägnades åt att förbereda för att arvsmassorna skulle orka se Eurovision finalen. Till exempel genom att ordna en fin-middag bestående av pepparbiff, potatisgratäng, sparris och sallad. 
Efter middagen drog vi iväg till skogen för en kvällspromenad, helt magiskt:
Det slog mig också vad magiskt det här är:
Att känna de där händerna som fortfarande letar sig in i mina händer så snart vi går någonstans. Jag vet ju att det är till låns, de kommer inte vilja hålla hand i evigheter, men än så länge håller de i. 

Sen fortsatte vi äta:
Kladdkakemuffins med nutellafyllning, glass och kexrulle. Inte världens bästa bild, men världens bästa efterrätt.

Om det skulle behövas kan vi ta fram ostbricka, godis och frukt också. Min stora fråga är egentligen inte hur arvsmassorna ska orka, jag undrar mest hur jag ska orka. Jag kände för att gå och lägga mig redan vid bidrag tre som den extremt kvällströtta människa jag är. Jag går ju i vanliga fall och borstar tänderna klockan 21 i för guds skull. Det här kommer aldrig hålla. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.