Fortsätt till huvudinnehåll

Ordning och reda i våg


Jag lekte vågmästare idag: 
Inte helt lätt i en lägenhet där det mesta är snett.

Jag fortsatte på temat att skruva och fick upp ett badrumsskåp på toaletten.
Äntligen fanns det ett med rätt mått för att få plats mellan kakel och lampa. Eller, det fanns ett med spegel som inte kostade en halv månadslön. Om jag inte tagit hänsyn till de parametrarna hade jag kunnat få upp ett skåp för länge sedan. 
I min jakt på ordning och reda har jag fått undan lite mer saker, jag blir så nöjd. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.