Fortsätt till huvudinnehåll

Fixa, dona, feja, ordna.

Vi övar på det där med att ha kalas. Jeeeezzzz....
Eller, nä, jag ska inte klaga, det har, peppar-peppar, gått smidigt. 6-7 barn kommer, med föräldrar, och ska röja undan korv, glass, paketöppning och fiskdamm på två timmar.
Sen tar vi en paus på ett par timmar, städar undan (vi har lärt oss läxan från förra gångerna och har nu ett skåp att låsa in barnens leksaker i) och ordnar möjligen med en underbar sak, innan mor- och farföräldrar och älskade Bobbo kommer på mat och tårta.

Vi har fixat presenterna, handlat alla ingredienser och städat. Imorgon ska vi bara ordna presentpåsarna, duka bordet, och blåsa upp ballonger.
Det känns så värt att jaga runt i veckan och sen kunna ta det lugnt på själva dagen.

Både Polarn och Pyret är taggade inför kalasdagen. Polarn för att det är första gången förskolekompisarna kommer på kalas hos henne. Pyret för att jag köpte en liten present som hon ska få ge Polarn, som hon och jag slog in tillsammans, gömde och har som hemlis.
Jag är taggad för att arvsmassorna är taggade och för att det kanske, möjligtvis, händer saker med familjekonstellationen imorgon.
Sen är jag så klart ohyggligt nyfiken på om mammakompisens varning kommer bli verklighet och gäster missar att det gått över till sommartid. Bäst att vara klar redan klockan 11...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.