Fortsätt till huvudinnehåll

När man är vuxen är man modig.

Jag kom till förskolan och parkerade vagnen för att hälsa på min dotter och alla hennes kompisar. Så ser jag i ögonvrån hur något rör sig från barnvagnens handtag. Sakta men säkert firar en spindel sig ned från en spindeltråd.
Den vettiga reaktionen vore ju att vifta frenetiskt med armar och ben och skrika likt en blondin i en skräckfilm eftersom jag inser att spindeln har suttit några centimeter från mina fingrar under hela promenaden till förskolan.
Istället säger jag lugnt Men ser ni, en spindel!, tar ett löv och fångar upp spindeln och visar den för barnen.
Att vara vuxen är ju onekligen en lite tråkigare tillvaro.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: