Fortsätt till huvudinnehåll

Bye bye baby.

Är du pepp på Malmö!?
frågade kompisen.
Först skulle jag komma på vad "pepp" kunde betyda (peppad), sen skulle jag lista ut hur jag skulle svara för att hon skulle förstå.
Kissar fiskarna i vattnet?
Sover Dolly Parton på rygg?
Är det långt till månen?

Nästa helg drar vi, hon och jag. Vi tar tåget till Malmö, bor på hotell, tänkte dra över till Köpenhamn över lördagen och åker hem igen på söndagen.
Jag ska äta. Äta hotellfrukost. Äta måltider med kniv och gaffel, som civiliserade människor gör. Äta färdigt. Äta varm mat. Äta godsaker till varmt kaffe och hinna njuta.
Jag ska prata. Prata till punkt. Svara på en annans prat och kunna ge ett genomtänkt svar. Prata i hela meningar.
Jag ska försöka sova.
Jag ska gå utan att dra barnvagn.
Jag ska vila öronen.
Jag ska vila armarna och ryggen.

Är du pepp på Malmö?!
Jo, E, lite grann. Är du?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: