Fortsätt till huvudinnehåll

Say what.

När man får barn får man ju "goda råd" och "goda rådet" nr 1 är:
Sov när bebisen sover.
Det rådet är värdelöst för att:

1. Bebisar sover inte alltid så mycket dagtid som ryktet gör gällande, jag har fått två exemplar som från start har tyckt att sömn är överreklamerat. Det senaste sover en stund i vagnen när vi lämnar Pyret på förskolan och jag misstänker att det skulle viskas lite om jag lägger mig mitt på gångvägen för en powernap. Senare, sådär vid lunch, tar hon en ny siesta på dryga timmen och efter timmar av bära, släpa, lyfta och leka enarmad bandit så utnyttjar jag den tiden till att: äta, gå på toaletten, förbereda middag och om tid finns över; dricka en kopp kaffe och läsa en tidning.
2. Det fungerar bara om du har ett barn, annars är chansen att båda sussar gott samtidigt dagtid 1 på 100.
3. Du ska kunna somna dagtid, på beställning, trots att du inte har en aning om hur länge du får sova, det är ljust ute och en massa ljud utanför.

Vissa råd är väl menade men inte särskilt väl genomtänkta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: