Fortsätt till huvudinnehåll

Hipp hipp ett halvt hurra!

Idag firade vi Polarns halva födelsedag, 6 månader.
Polarn.
Hon som blir lugn och glad av att jag "sjunger" Raindrops are fallin on my head fast jag inte riktigt kan texten.
Hon som somnar utan att man vaggar eller buffar.
Hon som är så mammig att hon ibland går i tusen bitar om jag så bara vänder ryggen till.
Hon som inte automatiskt somnar i vagn eller bil.
Hon som tycker att syrran är den skönaste personen på planeten.
Hon som har bestämt sig för att sättas i vagn är som att bli dömd till piskrapp.
Hon som tycker att hon har sovit färdigt mellan klockan 4 och 5 på morgonen.
Hon som njuter som en katt om man stryker henne över huvudet.
Hon som dreglar som om hon hyste Niagarafallet i sin mun.
Hon som slåss som Kungen av Kungsan om man försöker torka hennes näsa eller ta bort en snorkråka.
Hon som är så duktig på att klappa katten redan.
Hon som njuter kopiöst av all uppmärksamhet hon får av Pyrets förskolekompisar.
Hon. Ett halvt år. Idag.
Må våra kommande 6 månader bli lite mer njutningsfulla min kära, för ditt skratt är så härligt att jag gärna hör mer av det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: