Fortsätt till huvudinnehåll

Verklighet kontra bäst.

Det är pluggdag idag.
Vädret är uselt och jag har inget bättre för mig så jag tänkte spendera dagen åt att jobba undan lite mer uppgifter. Inte helt smart egentligen eftersom jag då är klar med tre veckors plugg den första veckan och kommer få tråkigt andra veckor. Så mycket arbete är det att plugga "heltid" nämligen.
Men det var inte det jag ville komma till.
Eftersom jag sitter här i min ensamhet så har jag låtit bli att föna håret på morgonen, jag har låtit det självtorka.
Jag var hos frisören nyligen och där kommer alltid förmaningen att man ska föna, platta och tvätta håret så sällan som möjligt. Jag kan förstå det, jag sliter på håret såklart. Men jag lever i verkligheten. Verkligheten stämmer inte alltid överens med expertråden.
Jag försöker umgås med min crosstrainer en stund varje morgon, alltså svettas jag, alltså måste jag tvätta håret ofta.
Jag tvättade håret i morse klockan 8, nu är klockan 12:30 och mitt hår, men framförallt min hårbotten, är fortfarande fuktigt. Om jag tvättar håret innan jag lägger mig så är håret blött fortfarande när jag vaknar. Hur nyttigt är det för min arma skalp att vara fuktig en tredjedel av tiden varje dag?
Så frisörens goda råd går inte hem så väl hos just mig.
Men så brukar det väl vara. Experter inom ett område vet vad som är optimalt och förespråkar därför just detta, men tänker kanske inte på att lilla människan ska försöka tillämpa detta i ett vardagsliv.
Mitt hår kommer alltså fönas, trots rekommendationen att låta bli, eftersom jag hellre klipper topparna än har svamp i hårbotten. Knasigt vilka val man gör.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: