Fortsätt till huvudinnehåll

Besviken.

Jag var så stolt över vår Bimbo-katt som lyckades lista ut sin leksak så fort. Hon imponerade stort.
Kanske för att samma katt en gång satt och jagade en slö fluga i fönstret. En fluga som till sist klev upp på kattens nos och trampade runt medan hon något vindögt tittade på innan hon fick lite panik och försökte skaka bort den.
Vår andra katt är däremot en mästerlig flugjagare. Som katter ska vara.
Nu har höst-slöa flugor letat sig in i lägenheten igen. De knatar runt på golven utan att flytta sig ens om man petar på dem.
Jag pekar på en fluga åt vår jagare, som genast springer bort och börjar leka och retas på katters vis, tills hon ledsnar och äter upp den.
Jag pekar på en fluga åt vår Bimbo, som tittar, börjar backa och, när flugan kommer för nära, går därifrån.
Hon väckte så stora förhoppningar.
Jag blev så besviken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: