Fortsätt till huvudinnehåll

Förberedelse.

Jag går och väntar på att  känna mig gravid.
Ibland får jag små stunder när jag verkligen känner vad det är som väntar. Det glimmrar till och jag fylls av en "Vi ska ha barn"- känsla. Så försvinner den och kvar är en mer logisk förståelse för vad som väntar,
Så jag försöker förbereda mig rent praktiskt för jag tänker att det kanske hjälper den där känslan att vara kvar lite längre. För den är otroligt mäktig, när den kommer, och lite lätt beroendeframkallande. Som den där känslan man hade som liten inför julafton ungefär.
Med små framsteg håller vi på att göra plats för en barnkammare, förändrar vårt hem för att plats för en till.
Vi tittar på barnvagnar och möbler.
Men samtidigt vill vi inte ordna för mycket, för tidigt. Lite skrockfyllda vill vi inte stå där med en hög av påminnelser om, hemska, hemska tanke, något händer.
Men nu vill jag förbereda lite till, så jag har beställt en sån här:


En väldigt rar bok som också hade sidor om den tiden vi går igenom just nu. Så jag kan börja på den på en gång.
Kanske får det den där berusande känslan att infinna sig lite oftare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: