Fortsätt till huvudinnehåll

Nya bästisar.

Jag har spanat på katten idag.
Hon är nog inte så dum som hon verkar. Det kan nog till och med vara så att hon i bästa bimbo-stil spelar mer blåst än hon är.
För om jag är i närheten piper hon menande och tittar på sin nya leksak tills jag ska "visa" hur man gör. Knuff, knuff så kommer det en godis.
Men om jag går därifrån hör jag efter en stund hur det skramlar och rasslar och när jag försiktigt kikar runt hörnet ser jag henne knuffa på leksaken och få ut godis.
När hon ser mig kommer hon springande, jamar och springer framför mina ben fram till leksaken. Där sätter hon sig och tittar på mig och piper förtvivlat.
Jädra katt. Hon kan ju själv. Hon har bara lärt sig ett lättare (smartare) sätt att få ut de där godisbitarna.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: