Fortsätt till huvudinnehåll

Sunshine on a rainy day.

Jag blev äldre idag.
Herregud.
Under dagen kom gratulationer in med pikar om vädret, jag fattade inte riktigt. "Vilket härligt födelsedagsväder!" "Ja, absolut!" svarade jag.
För trots Stockholms dunder och brak med ihållande skurar så njöt jag av varmt solsken hela dagen. Vi åt lunch ute, satt på en bänk och åt glass, fikade med solglasögon på och jackorna av.
Bara för min skull antar jag, för att jag blev lite äldre.

Nu är vi på väg hem från vår lilla utflykt (som vi bockar och niger till svärfar för), på ett tåg som har väldigt få upptagna platser. Tänk om SJ skulle ta och sänka biljettpriserna kanske och köra runt fullsatta tåg istället?
Bara en tanke.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: