Fortsätt till huvudinnehåll

Arbetsförmån.

Jag började min arbetsdag med ett blodsockerfall.
Det var ju lite knepigt.
Det blev överlag ett arbetspass präglat av lite svajigt blodsocker, men jag har fördelen av att vara omgärdad av kunnig vårdpersonal hela dagarna, så jag kan känna mig trygg och omhändertagen.
Man kan väl se det som en rätt praktisk arbetsförmån.
Lite opraktiskt blir det dock när alla kollegor är upptagna, jag skulle behöva äta och en patient behöver tröstas, lugnas och tas omhand.
Det uppstod en situation där en patient behövde uppmärksammas i just den stunden, oavsett hur jag mådde. Vilken lättnad att känna att jag kunde åsidosätta mina behov tillräckligt länge för att ge patienten vad den behövde, annars hade jag känt mig något tveksam till min kapacitet på jobbet.
Jag kommer kunna ge både mig själv och patienterna vad som behöver den här sommaren.
Skönt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: