Fortsätt till huvudinnehåll

On the road again.

Nu är vi ute och far igen, en liten kort resa för att roa oss på semestern.
Malmö är målet, det kan hända att Köpenhamn får lite besök också.
Hotellfrukost, slippa diska, bädda, laga mat, se någon annan utsikt genom fönstret, slippa katthår.
Det blir korta utflykter den här semestern, jag kände mig inte så sugen på att fara långt bort.
Man kan ju ha nya upplevelser ändå, fast man åker till städer man besökt förr, som att ta tåget istället för bilen. Jag är novis på området, någon gång för hundra år sedan åkte jag tåg från Dalarna någonstans, men annars har bilen varit det billigare (om än miljöskadligare) alternativet.
Fördelen med tåg: Snabbare, sökt att slippa ratta, slippa dyra parkeringar.
Nackdelen: Osociala jag gillar inte att sitta ihopträngd med främlingar i flera timmar. Främlingar som hostar, nyser, snörvlar eller sms:ar konstant med en otroligt irriterande signal.
Framme snart?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: