Fortsätt till huvudinnehåll

Bytt är bytt när man bytt perspektiv

Jag drog på mig mina nya brallor, mitt secondhandfynd till tröja, och superduper-matchande skor denna morgon.
Men ni blir väl imponerade?

För jag och mammakompisen tog med oss våra arvsmassor och begav oss till huvudstaden för att hänga här:
Paradox museum.
Som med det mesta var det hiskeligt dyrt för något som varade i lite över en timme. Men bortsett från priset var det ganska skoj. Man fick vrida och vända på sina perspektiv och ständigt bli påminda om hur lättlurade våra sinnen är. 
Arvsmassorna verkade ha roligt, särskilt åt delarna som var mer interaktiva. Själv blev jag yr av förvånansvärt mycket och fick träna mina biceps eftersom arvsmassorna behövde lyftas lite här och där. Fokuserade på coreträning till kvällen istället. 

Dryga timmen på ett museum var ju inte tillräckligt, så vi gick några meter och åt lunch på Pizza Hut, och sedan en liten bit till för fika på Starbucks. Det gav en god grund för att i turisttider orka promenera genom Gamla stan och besöka Science Fiction bokhandeln med tre barn. Jiiiises. 
Vi åkte 9.15, kom hem 15.15, så det kvalificerar till en heldag.

När jag nu ägnat lite tid åt att öva mig i att byta perspektiv fick ytterligare ett mejl från Jaybird-supporten mig att gå ner och returnera hörlurarna. För nu skulle jag ta fram en massa serienummer och göra en liten film för att de skulle bestämma hur jag skulle gå vidare. För en helt ny produkt som jag köpt för tusen spänn för 7 dagar sedan och ägnat många timmarna att få igång.
Nope. Jag tycker jag haft tillräckligt med tålamod. Vilket jag haft för att problemet verkar ligga hos dem och jag väldigt gärna vill ha just de hörlurarna, jag sörjer verkligen de gamla, hypen om dem var sann. Men nu Googlar jag efter vilka trådlösa hörlurar för träning som är näst bäst. 

En hype som inte var sann för mig var den om Fructis hair food.
Den fick så bra recensioner lite här och där att jag bestämde mig för att prova. Men mitt hår verkar inte funka som andras, för mitt hår blev torrt som fnöske i topparna och lite... ...klistrigt i hårbotten. Det är inte första gången mitt hår blir sämre av de mest populära produkterna, jag borde ha lärt mig. 
Så nu har jag bytt ut det också, när jag är i bytar-tagen. 

Nu har jag bytt perspektiv tillräckligt för en dag, nu vill jag ha lite förutsägbarhet och lugn. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.