Fortsätt till huvudinnehåll

Tänka nytt

Så var det det där med feminism. 
"Det behövs väl inte i vårt moderna samhälle?"
Men hur ska man fundera kring sånt här om man inte tar ett feministiskt perspektiv?
För när Femina, en tidning riktad till kvinnor, ska göra ett inslag om "Powerkvinnor" så tar de det fräscha greppet att fokusera på hur de kvinnorna har sett ut. För Power hos en kvinna ligger ju i utseendet, inte i vad de har presterat.
Så tröttsamt.
Jag hade ju personligen hellre sett vinkeln "10 kända powerkvinnor över 80 - och vad de åstadkommit."

Det kan ju kännas som en liten sak, en parentes, en fånig liten artikel. Om det inte vore för att det är ett återkommande inslag, perspektiv och fokusområde. Det är ju inte bara en liten artikel, det är en artikel i en enorm mängd av liknande artiklar.

Konstigt att man orkar fortsätta bli irriterad över allt sånt här som rullar förbi i ens flöde.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.