Fortsätt till huvudinnehåll

Late night

Idag rasslade vi iväg på bio innan det ens var lunch.
Tuffa gänget blev det, kan varken säga bu eller bä om den för den var varken direkt dålig eller bra. Men arvsmassorna gillade den. Eller så är de mest ute efter de hutlöst dyra baconsnacksen. Filmsataden nya policy att besökare inte får ta med snacks blir så absurd när de tar 3 gånger vad en påse på närmsta mataffär skulle kosta. Eller så blir policyn extra tydlig när man ser deras egna priser, hur man nu vill se det.

Jag hade tänkt bara gå på bio och sen åka hem eftersom jag börjar känna mig rätt sliten, men så tänkte inte arvsmassorna. De ville gå i affärer och bygga upp situationer med avundsjuka och lågt blodsocker. Vi åkte hemifrån klockan 10.00 och kom hem 16.00. Inte så vilsamt, kan det väl sammanfattas.

Av olika anledningar har jag kommit i säng senare än vad jag brukar den senaste tiden. Det har varit på grund av såväl trevliga händelser, nödvändigheter och jobbigt skit. Problemet är att jag klarar mycket, jag är rätt tålig, men jag fixar inte att inte få sova ordenligt. Jag blir kognitivt nedsatt, får ont i kroppen och blir känslomässig. Min förhoppning har varit att få en långhelg för att kunna koppla bort och koppla av lite, men så verkar det inte bli. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.