Fortsätt till huvudinnehåll

All hjälp man kan få.

Läser som vanligt bloggen Hej hej vardag där det här tipset fanns:


Så förträffligt att illustrationerna också gick att ladda ner, även som "Morgonrejset" och tomma bilder man kunde fylla på med enstaka, valfria illustrationer.

Jag laddade ner Kvällsrejset och gav till arvsmassorna när vi kom hem från mormor-middagen. Plötsligt gick det där rejset helt utan missöden. Ingen som gick iväg för att leta efter katterna, ingen som bara skulle fylla i en teckning - som inte ens gick att hitta, ingen som skulle klistra fast en sten på en kartong, ingen som skulle leta efter ett gosedjur alla andra glömt ens existerade. Det bara gick enligt plan, eller rättare sagt enligt utprintad teckning. 

Kanske är det nyhetens behag, kanske är det samma visa igen om några dagar, men varje kväll där det där rejset går i mål utan avbrott, är ett rejs som jag vinner. Jag gillar att vinna.

Jag är också sjukt bra på att följa instruktioner. Det stod på bloggen att man kunde skänka 60 kronor till Läkarmissionen för de där illustrationerna, så då gjorde jag det.


Så värt. Både att få tipset och att skänka pengar till Läkarmissionen, för det kan man ju göra ändå.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.