Fortsätt till huvudinnehåll

Fröken rastlös ska ta det lugnt.

Jag får hjälp att ta hand om pyret så att jag kan vila och slippa i alla fall några sammandragningar.
Fast nu är ju inte ta det lugnt min favoritsysselsättning.
För att ha något att pyssla med som inte innebär någon fysisk ansträngning så plockade jag fram virknål och garn jag fick av mamma och hittade virkskola på nätet.
Hur det går?
Lite kramp i fingrarna, lite svordomar, lite brist på tålamod (alltså, att bara öva utan att faktiskt skapa något? aaaaaaaaaahhh), lite snett och ojämt men jo, det går.
Sammandragningar har jag dock fått dras med ändå. Kanske är det alla svordomar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: