Fortsätt till huvudinnehåll

Förbättring? Nooooo.

Jag skulle sätta mig ner med min favorit hobby: ansöka om föräldrapenning.
Nu har de ändrat sidan.
Oh. My. God.
Det slutade med att sitta i telefonkö till kundservice där jag fick veta att det var meningen att den nya utformningen av ansökningen och sidan skulle göra processen enklare, för många hade ju upplevt det som krångligt tidigare.
N.S.S. (No Shit Sherlock)
Fast jag fick också veta att det var en del tekniska problem än så länge, IT jobbade ständigt med små buggar, bland annat med en del av mina problem. 
N.S.S.
Efter sisådär en timme var de enkelt utförda ansökningarna gjorda, fast med några buggar som skulle förbises. Så där så man ska sitta och fundera på om det fungerar, blir rätt, kommer medföra problem senare.
Jag hittade mina första grå hår häromdagen, det är lätt att skylla på att jag blev mamma för ett år sen, men jag är säker på att det är Försäkringskassan som är upphovsmän till min hår-make-over.
Det blir nog inget pris för någonting positivt överhuvudtaget för Försäkringskassa i år heller.
Fast jag kan nog räkna med fler gråa hår.
Och magsår.
Och hjärnblödning.
Och hjärtinfarkt.
Och hes röst av alla ilskna utrop.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: