Fortsätt till huvudinnehåll

Vem tror du att jag är?

På jobbet var det en kollega som ännu inte sett att jag var... ...något rund. Det känns ju som en uppiggande kontrast till "Men vad stor den har blivit!"
Flera andra kollegor var helt övertygade om att jag redan hade barn och hamnade i en diskussion om varför de fått för sig det.
Slutsatsen de kom fram till:
Jag hade ett så moderligt sätt.
Det tyckte jag var himla skojigt. Jag ser inte mig själv som en moderlig typ. Än. Det kan ju komma nu då. Förhoppningsvis.
Men det är ju spännande hur det skiljer sig mellan andras bild av en som person och den egna bilden man bär med sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: