Fortsätt till huvudinnehåll

Klyftigt värre.

När man är gravid förändras kroppen.
Det vet ju alla.
Det visste jag med.
Sen står man där och upplever det, på nära håll så att säga.
Det visste jag inte alls hur det var, för det kan man ju inte riktigt förbereda sig på. Att se kroppen växa är märkligt i sig, speciellt när vågen inte rör sig, men det är inte pinsamt.
Men boobsen.
Vad i helskotta!
Jag har lekt planka i 37 år, jag har inte haft den blekaste aning om hur det är att leva med boobs. Nu ska jag på en millisekund vänja mig.
Jag är inte helt bekväm med situationen, det känns lite pinsamt att gå omkring med de där utväxterna. Fast, jo, självklart är boobs helt naturligt och kvinnligt och allt det där, men jag har ju aldrig haft några.
Nu har jag det.
Klänningarna med urringning knäpper jag igen lite extra med en säkerhetsnål bara för att den där klyftan som stirrar tillbaka på mig när jag tittar ner, ska stirra lite mindre.
Så ovan är jag vid mina nya bihang.
Fast jag kommer väl vänja mig antar jag, men det kommer nog ta ett tag till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: