Fortsätt till huvudinnehåll

Sportlovsjobb

Polarn hade bestämt sig för att sy en väska medan jag jobbade hemifrån. Hon såg en i butiken när vi köpte smyckesprylar och bara kunde inte släppa tanken på den. Så nu är hon igång.
Mönstret var inte övertydligt och kunskapen är i sin linda, så jag sprang lite skytteltrafik mellan datorn och syverkstan. Nu bävar jag för att min gamla symaskin ska ha lite svårt att hantera det tjocka tyget, men vi får väl se. Polarn är i alla fall väldigt engagerad, kanske särskilt efter massa pepp från personalen i butiken.

För att släpa ut arvsmassorna i frisk luft och solsken drog jag dem från tyger och tecknande och gick ut på lunch.
Alla var väldigt nöjda med sina val. 

Sedan hade vi kraft och energi till att fortsätta med våra uppdrag och projekt. Polarn vid tyget, Pyret med näsan i ritblocket och jag vid jobbdatorn. Ingen fara, vi fick in lite sportlovssport till kvällen; arvsmassorna åkte till pyjamasklubben och jag körde ett helkroppspass.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: