Fortsätt till huvudinnehåll

Modern Tamagotchi

Det är inte svårt att ha mer koll på tekniska saker än vad jag har, det är tvärtom väldigt lätt. Så när Ellegulle visade mig att man kunde använda sin Garminklocka nästan som en slags aktivitets-tamagotchi, fast jag haft min klocka i flera år, är det inte alls konstigt att jag inte visste det. 
Men nu vet jag det. Och oj vad det är kul att mata den lilla klockan med steg.
Jag började registrera utmaningar i slutet på januari, och vips kom en massa medaljer. Nu är det februari och medaljerna fortsätter trilla in.
Nam nam nam vad min aktivigotchi äter och roas. Med det sagt så är det ju inte svåra mål för mig att uppnå som travar runt hela dagarna, samtidigt så är det väl bra att börja med enkla mål. Det är i alla fall vad jag själv brukar rekommendera; att man ska ha enkla mål i början för att göra sig erfarenheten av att lyckas, då blir det lättare att tro på sig själv när utmaningen växer. Jag vet, sådana floskler. Jag är ju mycket mer den här typen egentligen:
Älskar dissapointingaffirmations.

Trots lågt ställda mål och enkla poäng tror jag att jag får kika runt på lite mål för styrketräning och löping här näst, för lite utmaningar behöver man ju också. Och aktivigotchi behöver variation.
(Jag fortsätter kalla det aktivigotchi tills det sätter sig, det kan bli en hit.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: