Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens fundering

Idag pratade personer om hur vissa områden behöver vistationszoner.
Det skulle ju tydligen inte alls bero på någon slags diskriminering eller så, man liksom bara vet vilka som är rätt att visitera i dessa utvalda områden, om man jobbar med kriminalitet. För att veta är ju en beprövad vetenskaplig metod, används lika mycket inom andra områden än rättsväsendet som vård, omsorg, och skolan. 
Hur vet du att just jag behöver opereras? Jag ser det på ditt yttre.
Hur vet du hur mycket jag lärt mig? Jag ser det på din klädstil.
Hur vet du att jag fifflat med skatten? Det syns på dig.
Utvecklingen vore ju skrattretande, förutom att den inte är det, utan bara otäck.  

Jag undrar också, de personer som pratar om sådana här förslag, de brukar kanske också prata en del om kultur och sånt, eller? Hur viktigt det är att bevara, om det är rätt kultur vill säga, och hur människor ska anpassa sig dit man kommer och så vidare. 
Som här:
Undrar hur bra anpassningen till det lokala går där, eller i andra liknande områden i världen? Politikerna rasar säkert, kräver nedläggning av svenska skolor och svenska kvarter där man firar midsommar och lucia. Fast till skillnad från politiker får jag säga att nu gissar jag bara, jag vet ju inte. 
Nu ska jag kanske skaffa mig en keps.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: