Fortsätt till huvudinnehåll

Visste ni att...

... om man handlar på Hemköp och de har ett bonuskunderbjudande med max två köp, och man tar två stycken, är helt hundra på att man inte köpt varan tidigare under erbjudandet och kommer till kassan. Där får flera personer i kön höra att de redan registrerats för köp på varan och därför måste betala fullt pris. Alla bedyrar att de inte köpt varan tidigare, samma sak händer en själv och ingen av oss delar kort med någon som kan ha köpt varan utan ens vetskap. När man sedan mejlar Hemköp och påpekar felet eftersom kassörskan bara säger att hen inget kan göra, (och man två dagar senare får höra från personal i samma butik att de upptäckt att det var ett kassafel som registrerade bunusvaror som redan köpta) då erbjuder de ingen kompensation.

De svarar bara att de beklagar, att det begåtts fel av personalen, att de kan se att inget köp tidigare registrerats och att de inte kan korrigera det i efterhand.

För mig är 30 kronor inget jag märker av, men för många kan det ju betyda en hel del. En äldre dam i kön tvekade länge innan hon beslutade sig för att behålla varan och halade upp kontanter för att betala. För det bär många emot att säga till att man inte vill ha varan då, att visa att de där kronorna gör skillnad. Hur många personer kunde Hemköp ta 30 kronor mer än de skulle av? Kanske ingen storvinst för dem, men heller inget bra exempel på kundservice.

"Går inte att korrigera i efterhand." Kanske inte. Men kompensera för, visa lite omtanke om kunderna genom att, vad vet jag, sätta in en extra bonuscheck kanske?
Men vad vet jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: