Fortsätt till huvudinnehåll

Skifta perspektiv.

En mindre kris med vantar på morgonen gjorde att jag inte hann ta min morgonpromenad till jobbet.

På jobbet väntade en mindre givande arbetsdag, av flera orsaker. 

I sista minuten kom ett besked som gjorde att jag behövde jobba över en liten stund. Så det blev ingen promenad hem heller. Inte för att det var så värst promenadvänligt väder ändå.

Arvsmassorna hann bara vara hemma i tio minuter innan de hittade en monumental orättvisa att bli bestörta över. Vem som fick trycka på knappen i spelet flest gånger är superviktigt.

Men då ringer lilla mamsen och berättar att alla de där tumörerna som kom och förstörde vår sinnesro var av den snälla sorten.
Även om jag också har en orättvisa att vara rasande över, så känns den rätt fjuttig i skuggan av sånt där.
Jag firade med choklad och bestämde mig för att tänk på, och kämpa för, min orättvisa en annan dag. Idag var mamsens dag, och det kommer det att kunna fortsätta vara länge till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: