Fortsätt till huvudinnehåll

Framtidsplaner.

Pyret avslöjade sina planer för framtiden idag.

"Mamma! Vet du vad jag ska jobba med när jag blir stor?"

"Näe, berätta!"

"Jag ska jobba med godis och som polis och som prinsessa!"

"Wow!"

Jag vet inte om jag ska se det som att hon ska få diabetes, bli underbetald och samtidigt vara en föråldrad symbol för en förtryckt kvinnoroll.
Eller om jag ska se det som att hon gillar att njuta av livet, vill ha ett viktigt arbete där hon får hjälpa människor, samtidigt som hon värderar sig själv högt genom att använda en symbol som placerar henne som på piedestal.

Den senare, definitivt den senare.
Min dotter; Polismästare Candy Princess.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: