Fortsätt till huvudinnehåll

En annan bok.

Pyret frågar massor om kroppen. Massor. Ända sedan de förra terminen på förskolan hade tema: kroppen, på den andra avdelningen.

"Är det här skelett?"

"Vad är kroppen gjord av?"

"Känn på mitt hjärta! Det bankar fort! Varför det?"

"Vad finns i magen?"

"Hur växer man?"

"Vad är celler?"

"Varför har man blod?"

Så nu köpte jag en bok. Det är så praktiskt att hon gillar böcker, böcker räddar en alltid.

Stora boken om kroppen, av Minna Lacey och Peter Allen. Ungarna kan peka och välja vad vi ska prata om, språket var på en lagom nivå, bilderna var inte läskiga och det fanns små uppdrag, som att man skulle hitta 3 ben i fingret.
Pyret ville inte sluta läsa den. Jag tror att vi kommer spendera mycket tid med de där sidorna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: