Fortsätt till huvudinnehåll

Utförsbacke.

Ett besök hos gyn senare och jag är i mål; Tanten har anlänt!
Oh Yes. 
Jag beskrev att min "Var 28:e dag, i 7 dagar regelbundet som en klocka", hade bytts ut mot en "Någon gång mellan den 21:a till den 30:e dagen i 4 till 7 dagar". Han förklarade att:
A. Det var inom det "normala" vilket innebar att förändringen berodde på något naturligt.
B. Fast när något så regelbundet blir så oregelbundet så är det ändå tecken på någon förändring.
Sen började han ställa frågor, den första var:
Har du svettningar?
Ja. Svarade jag och han utropar:
Ja, det var det jag var ute efter!
Några frågor senare, där jag svarat precis enligt mallen, så blev slutsatsen att jag fått minskad produktion av östrogen och minskad ägglossning.
Mer känt som övergångsåldern.
Han tog lite prover också men mest för att  se om det var någon idé att sätta in någon hormonbehandling eller inte.

Nu kan jag alltså börja knuffas i köer, kräva att få sitta på tåg och bussar, prata oavbrutet om det förflutna och skaka på huvudet åt ungdomarna.
Sweet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: