Fortsätt till huvudinnehåll

Lite stiff.

Jag ser Nyamko Sabuni hålla presskonferens om sin avgång och funderar på en sak.
Jag har precis tragglat mig genom Komvux, där det ska övas på att prata inför klassen med jämna mellanrum. Komvux alltså. Där ska man kunna prata inför andra.
En minister i regeringen har väl lite högre utbildning än så och en del av jobbet är väl att tala inför en samling människor. Det är väl till och med en ganska stor del av jobbet. Ett jobb de har ganska bra pröjs för. Ett jobb som har tillgång till mediatränare, rådgivare och annat löst folk.
Men herrejisses vilket stelt framträdande det här var.
Hon kanske skulle behöva gå några kurser på Komvux och öva på det där, nu när hon har tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: